Feiten & Cijfers

Container Terminal Doesburg is sinds 2017 operationeel. Op deze pagina vindt u de meest belangrijke gegevens over onze container terminal, gelegen aan de IJssel.

Klasse IV & Va schepen

Met een kade van 120 m. lang is Container Terminal Doesburg geschikt voor Klasse IV (86 m. x 9,5 m., 81 TEU) en Klasse Va (110 m. x 11,4 m., 200 TEU) schepen.

22.000 TEU in 2019

De afgelopen 2 jaar is Container Terminal Doesburg gegroeid van 0 TEU naar maar liefst 16.000 TEU met de verwachting van ruim 22.000 TEU in 2019.

Hoogste beveiliging

Het terrein beschikt over 50 dome camera's, 7 LPR kentekenregistratie camera's, 4 speedgates en hanteert strenge in- en uitgangscontrole.

Dagelijkse afvaarten

Vanuit Doesburg zijn er dagelijkse afvaarten van én naar Rotterdam en Antwerpen. Daarmee een uitstekend alternatief voor transport per weg.

Meest gestelde vragen

Wat is de vaartijd van Doesburg naar Rotterdam?

De vaartijd van Doesburg naar de haven van Rotterdam, en vice versa, bedraagt tussen 12- en 14 uur. Deze vaartijd kan in de regel gehanteerd worden, maar is afhankelijk van de stroming en drukte op de waterwegen.

Over hoeveel reefer-aansluitingen beschikt de terminal?

Container Terminal Doesburg is gespecialiseerd in de transport van geconditioneerde goederen. De terminal beschikt op dit moment over 40 professionele reefer-aansluitingen, mogelijkheden tot opvoeren naar 50 aansluitingen. Vervoer met Gen-Set generatoren is mogelijk.

Wat is de totale oppervlakte van de container terminal?

De container terminal beschikt over een kade van 120 meter lang. Het totale oppervlakte van Container Terminal Doesburg bedraagt 30.000 m2. Dit oppervlak herbergt één kraan, een LNG-vulstation en ruimte voor het tegelijk opslaan van 700 TEU.

Hoort de container terminal bij Koninklijke Rotra?

Hoewel de terminal grenst aan het terrein van logistiek dienstverlener Koninklijke Rotra, staat Container Terminal Doesburg hier volledig los van. Gezien de locatie maken wij wel gebruik van Koninklijke Rotra als strategische partner.

Operationeel in 2017

Container Terminal Doesburg is na een uiterst intensieve voorbereiding in 2017 operationeel geworden. In 2014 is gestart met de bouw van de terminal, maar de totale ontwikkeling heeft ruim 25 jaar geduurd. De eerste plannen voor de terminal dateren namelijk al uit 1989.

Transport corridors

Doesburg is uiterst strategisch gelegen en staat in het middelpunt van de North Sea – Baltic Corridor én Rhine – Alpine Corridor. Omringd door vaarwateren, snelwegen en spoorlijnen. Vanuit Doesburg is een uitgebreid network met routes naar: Duitsland, Scandinavië, Verenigd Koninkrijk en de Zijderoute (China).

Heeft u vragen over onze terminal? Neem contact met ons op